Wednesday 21 May 2014

Rant-ing.

Its already late at night. But I couldn't sleep.
So I decided to give my followers nafkah satu post.
Hahahaa.

My life this back two years was really a bed of roses thorn. I mess up everything that had written for me and yet I can't bring it back to their original place.

Things that I regret the most is my parent is on their way to have a separate life. And I know once they get divorce the family will get scatter.

Hahaa. Never have been writing about this on any kind of social web. But today I have to. *free to say yang aku jaja cerita ka apa.

There's someone that having the same problem as mine. He says, God knows well what we going to go through. He even knows either we end up to enters Jannah or hell. He ask again, kalau tahu kenapa cipta jugak? Kata penyayang.

I never have the answer. If you do have please put your answer below. Oh yeah please don't give me a cliche answer. Don't put a verse cause I have it already. A lot.

Or you can says about free will ( kehendak di mana kita masih boleh memilih untuk masuk syurga atau neraka. Boleh Google Dan baca)
But so far, mengikut apa yang Saya baca free will is not exist as it have been written.

I'm still believing Him.

2 comments:

Anonymous said...

saya juga selalu terfikir tentang takdir yang dikatakan 'tidak adil'. tetapi bila saya fikir dan fikir, sebenarnya yang paling penting bukanlah apa yang kita lalui, tetapi bagaimana kita lalui sesuatu masalah itu.

you see, apa yang saya telah terokai melalui persoalan ini ialah, POINT UTAMA diciptakan takdir adalah supaya kita dapat merasai kasih sayangNya.

bagaimana? ya, bagaimana? bagaimana mungkin kita dapat merasa semua itu kalau apa yang diberikan kepada kita hanyalah kesengsaraan dan kepedihan?

jawapannya, apabila kita belajar untuk bertawakkal. apabila kita mula memahami apa itu berserah. di situ lah terletaknya manis sesuatu ujian itu. juga kerana Allah mahu kita depend on Him only, 100% on Him only. because verily, He is the Lord of all.

takdir itu pada mulanya memang rahsia Allah, dan kita tidak ada kemampuan untuk menilik masa hadapan. kerana itu kita diajar untuk bertawakkal, kerana itu kita diajar untuk berusaha, agar kita faham, dan hayati serta merasai kasih sayang Allah itu.

sesungguhnya Allah itu Maha Penyayang.

:)

arifputera said...
This comment has been removed by the author.