Monday 13 February 2012

InsyaAllah , In the name of Allah , aku jihadkan diri .










bismillah .
Assalamualaikum :)
Rindu aku ? Alhamdulillah jika masih ada yang mengingati .
Tiada ? takpe takpe . Aliza tak kesah :) (sebenarnya kesah tapi buat2 tak kesah) gurau .

dengan rasa humblenya , aku akan jawab pertanyaan anda . Satu persatu .
eh eh ? asal korang buat muka macam ada-ke-aku-tanya?

hihihi . saja perasan kan diri dan aku tahu , ini soalan anda semua .

a) Aliza menghilang ? 






-eh tak ! manada menghilang . MasyaAllah . SAYA (guna kata nama lebih sopan) tak kemana-mana pun. cuma menghanyutkan diri dalam jalan Allah. Finding for Allah . Finding for someting that really comfort me. Finding for Jannah . Finding for love . Pure Love. Love to The Almighty .


b) Jadi Aliza dah berubah ? 



-In the name of Allah , Alhamdulillah . dah pack dah baju2 yang ..-susahlahnakcakap- dah simpan dah desire nak lilit2 tudung yang kdg2 -eh-nampaklah-dr-tepi-.  =.=  dah pakai dah stokin yang mungkin org cakap -eh-tak-pakai-kasut-pun-pakai-stokin-  =.= (Alhamdulillah , aku dapat biarkan bisikan jahat itu pergi dibawa roket NASA dan kuletupkan di ruang angkasa lepas) TAPI AKU NAK KORANG TAHU , AKU MASIH AKU . yang sedia mendengar apa sahaja luahan hati korang . aku seorang yang senang terima tangis tawa korang . :) aku sudi mendengar . sesiapa yang ingin meluahkan apa sahaja masalah , boleh hubungi aku di talian 999 . InsyaAllah , akan dibantu . hehehe . Tak adalah . anda boleh email   alizanuraini
@gmail.com   ..


c) Aliza berubah sebab boyfriend ? atau putus cinta ? 



-MasyaAllah . tidak. Tidak sama sekali . Ini mesti anda pakai teori Darwin kan ? Tak pun teori Hooke's ? Ke teori Pascal ? Ke teori Charle's ?  hehe . maaf ek . anda salah .. AT FIRST , aku takut dengan dunia yang semakin sampai kepenghujung . keganasan di mana2 . Pemimpin membelakangkan agama, malah ada yang cuba menyokong Yahudi , sokong Israel , bencana alam tak henti2 , kejadian aneh di mana2 .. gempa bumi sana sini, dan banyak lagi .. dan bila aku fikir setiap jalan org Islam yang ingin menegakkan kebenaran , aku juga terfikir kebijaksanaan Yahudi , Amerika and segala kuasa besar dunia memanipulasi keadaan . dan Islam akan masih di tempatnya . Tapi tidak mustahil jika semua umat Islam bersatu . I just do not want to die with regrets .    tu at first , tapi lama kelamaan , aku tahu , aku mesti lakukannya In the name of Allah . Alhamdulillah , now that , I turn to Allah . Sacrifice my desire to be what i want to be in the name of Allah . Sacrifice what i want to be mine in the name of Allah . :) IN THE NAME OF ALLAH .

c) Aliza dah kahwin ?
-soalan tak dilayan

d) Aliza , blog anda pun berubah ?





-Yep ! exactly . there's no more header yang merapu merangkak mengengsot tuh . Taubat dek! sungguh tak payah nak kenang lagi . InsyaAllah dengan wajah yang baru ini , anda akan lebih tenang membaca blog saya yang mungkin pengisiannya lebih berguna . InsyaAllah , In the name of ALLAH .

okey , aku rasa tu aje soalan yang perlu aku jawab . itu dah menerangkan segalanya . Its hard at first . Tapi bila kita ada kemahuan , dan tak putus asa , InsyaAllah , Allah akan guide kita . Tinggalkanlah benda2 yang kita selalu buat dengan niat Jihad dan FISABILILLAH . INSYAALLAH , WALAUPUN AGAK PAHIT , TAPI .. Allah akan permudahkan . Aminn . :)

WALLAHUALAM .

1 comment:

rhm slzr said...

Touched to read ur thoughts written here sis.. semoga Allah merahmatimu..