Sunday, 18 March 2012

kadang2 aku terpikat dengan shawl itu :')

bismillah .



kadang-kadang aku tertarik,
melihatnya begitu menawan menutup mahkota wanita.


kadang-kadang aku terpandang,
begitu indah di tempatnya dipamerkan,


kadang-kadang aku terbelek ,
sungguh hatiku meronta untuk membeli.


kadang-kadang aku terbeli,
tapi bila aku mula menggayakannya ,
Aku rimas bagaimana aku bisa membuatnya agar bisa menutup yang sepatutnya?
Lantas aku kembali pada si tudung labuh yang tidak perlu aku bersusah payah memikirkan cara memakainya.
Kembali pada si tudung labuh kerana si comel itu menjerit agar aku istiqamah memakainya biarpun dia tidak semenarik mana.
Kembali pada si tudung labuh yang setia melindungi aku.
dan aku akur pada perintah Illahi.




Dan kadang-kadang aku terfikir,
ada iman yang lemah yang terpancing nafsu mereka melihat tarikan shawl yang digayakan dgn pelbagai gaya.
malah ada yang runtuh imannya tatkala melihat apa yang tidak mampu dilindungi oleh shawl itu.
Astaghfirullah .
kita penyebab iman mereka lemah
kita penyebab iman mereka runtuh.
Kejamnya dan sungguhlah kita menganiaya diri sendiri.







3 comments:

cikchempaka惄 said...

same goes to me..kdg2 hati tertarik nak berfesyen..pakai shawl dan sebagainya..bila dh beli, jangankan pakai sekali..lepas cuba terus tak mahu pakai dah..pening memikirkan mcm mana nak tutup aurat dengan bende2 tu..

aliza nuraini said...

yayaya .
pashmina ok je kot , tp still akan kita angkat ke atas bahu :)

fizafantagirO said...

tarikan tu kdg2 melemahkan .. dgn mcm2 jenis shawl skrg ni .. padahal benda tu ada yg sangat nipis yg org kata , dr ko pakai mcm tu , baik tak payah pakai terus .erm . apa pun, tepuk dada , tanya iman =)

* suka sangat ayat kat header tu ..