Tuesday, 6 March 2012

pemakaian yang sempurna.

bismillah .


maaf , lama tak update . maklum , sdah punya kerjaya lah katakan , :)

pada malam yang sunyi lagi sepi..
dengn langit yang dihiasi bulan dan bintang ,
hatiku berkata ,
di manakah kau duhai jodoh ?


-bunyi-cengkerik-


intro agak menggelikan hati . okok . mari ke jalan yang benar .

pemakaian anda sempurna ?


atau


kurang sempurna?

atau


tidak sempurna?




cuba bygkan anda2 sekalian berada di tepi pantai ... dengan pakaian yang tidak sempurna. tak pakai tudung , pakai tudung baju lengan pendek., pakai tudung singkat baju sendat , lelaki nya pula, pakai sleeveless seluar pendek ngam2 bawah lutut, tak pakai baju seluar hawaii...



 dan tiba2 ada hombak tsunami datang menyerang .



what do you supposed to do ?


-lari ke altitude-tinggi-??
-pegang-dahan-kayu-kuat2- ??
-panjat-pokok-kelapa- ??
-kunci-diri-dalam-bilik- ??




MUSLIMIN MUSLIMAH SEKALIAN ...
bukan itu yg kita patut buat .
dalam keadaan tu , kita tak confirm selamat ..
waktu tuh , memang rasa ajal dah dekat ..\sepantas kilat je kita akan ditelan air...
ditelan air yang biasanya ditelan oleh kita ...

dan waktu tuh ,
terselamatkah anda dengan berbuat :-lari ke altitude-tinggi-??
-pegang-dahan-kayu-kuat2- ??
-panjat-pokok-kelapa- ??
-kunci-diri-dalam-bilik- ??



hanya dengan kehendak Allah je.
tapi kemungkinan besar anda akan MATI . 


MATI ..



and .. sebenarnya pada waktu tuh .. kita serah segalanya pada Allah. doa, moga terselamat. kalau tak selamat doa semoga di akhirat nnt , termasuk dalam golongan beriman ..

tapi jika anda berpakaian  tak pakai tudung , pakai tudung baju lengan pendek., pakai tudung singkat baju sendat , lelaki nya pula, pakai sleeveless seluar pendek ngam2 bawah lutut, tak pakai baju seluar hawaii...


tak rasa malukah anda dengan pencipta kita ?
meminta sedangkan kita pada waktu itu dalam pemakaian yang sebegitu ?


MasyaAllah .. dan jika maut mendatangi anda..
matilah anda dalam keadaan begitu . 



sama jugak bila dalam bangunan . 
anda pakai baju jeans sendat, baju ketat , jeans yang sengaja dikoyak di paha, lutut .. 
dan bangunan nak runtuh ..


ke mana nak larikan diri ?
mcm mana nak selamatkan diri?


jadi .. jagalah pemakaianmu. :)



p/s : bukan pemakaian je. malah amalan jga .. agar bila ajal datang , anda tidak menyesal . :')

cant you see the wonder ? :')



WALLAHUALAM :)

5 comments:

aisyah aziz said...

gud gud (; harap ramai lgy yang baca dan bole d ambil iktibar . keep up your job dear <3

aliza nuraini said...

makaseh aisyah :)
insyaAllah .
lillahitaala :')

aidajusoh said...

ramai yg amik mudah je bab pakaian nih...

aliza nuraini said...

betul betul aida :)

Anonymous said...

aliza :) nice ! keep it up girl.. pasni , bley ckp agy tntg jenis2 tudung plak :)