Friday 30 March 2012

Aku cemburu .


bismillah . 


kadang-kadang aku cemburu .


bukan cemburu pada ketebalan mekapnya,
bukan cemburu pada keunikan ukiran eyeliner nya,
bukan cemburu pada bentuk tubuhnya yang begitu sempurna,
bukan cemburu paga ligatnya bersosial..


tapi.....


aku cemburu melihat gadis yang begitu lembut.
-lalu aku bermuhasabah diri . apakah aku selembut itu ? sedangkan hati ini selalu mengeluh dan selalu membentak. dan aku selalu tewas dengan nafsu amarah. AKU MAHU SELEMBUT ITU.


aku cemburu melihat gadis yang bertutup sempurna.
-lalu aku melihat diriku sendiri. begitu jauh jika dibandingkan dengannya . sedangkan aku begitu senang menyelak lengan pakaian.


aku cemburu melihat gadis yang diam.
-lalu aku membuka rakaman di minda. ketawaku yang memecah , gurauanku yang meletuskan tawa , Dan aku melihat gadis itu semula. diamnya begitu indah. diamnya berisi. diamnya mengundang misteri. diamnya menenangkan.


aku cemburu melihat gadis yang menundukkan pandangan.
-lalu aku juga menunduk memikirkan pandanganku yang begitu liar. jarang sekali mahu kurendahkan apalagi menunduk sepertinya. apa yang kucari sebenarnya ? peluang di dunia atau tentangan mata ajnabi ? Astaghfirullah. 


aku cemburu melihat gadis yang melangkah tanpa bunyi.
-lalu aku berhenti melangkah. melihat kasut tumit yang kupakai. untuk apa bunyi ini sebenarnya? untuk tolehan ajnabi?? aku tersentap. tersentap yang keterlaluan dan ingin sahaja aku membuang kasutku dan biarkan aku melangkah tanpa alas . tapi apa pandangan orang nanti? tentu aku diejek . lihat ?? dunia juga yg aku fikirkan . 


aku cemburu melihat gadis yang tidak tahu bersosial di laman sosial.
-sedangkan aku? semua aku tahu. dan aku berlagak . untuk apa sebenarnya ? bukankah lebih baik jadi seperti dia ? ilmu sosial nya kurang. tapi ilmu agamanya tinggi. 








sungguhlah aku cemburu.
guide me.
please.
please .




o' Allah.. guide me to be true Muslimah.
Full time Muslimah,,


:'(






with tears ,

No comments: